Och höger äggstock har semester

Var på kliniken för kontroll idag. Förutom att magen är lite öm, så mår jag bra och har inte blivit dålig av alla hormonsprutor. Läkaren kollade äggläget med ultraljud. På vänster äggstock växer det friskt. På höger äggstock växer det inte alls. Tydligen blir det så ibland. I en vanlig cykel är det ju bara en äggstock som producerar (ett) ägg.

Höger äggstock tog alltså semester. Ansåg att det var någon annans skift. Maskar lite. Är osolidarisk med kompisen bredvid. Vänster jobbar på duktigt, men dubbelt så många ägg hade ju inte suttit fel.

Jag frågade lite oroligt om det var något jag kunde göra åt situationen, men jag visste egentligen redan svaret. ”Nein, das ist nur die Natur”. Jamen då så.

Naturen, naturen, vi har också en del att snacka om, du och jag.

Kanske kommer höger äggstock att vakna till och spotta ur sig några ägg till sist. I förra IVF-cykeln hade jag dålig äggproduktion i början, men det tog fart under andra veckan med Gonal-f. Vi får se hur det blir. Några ägg verkar det bli i alla fall. Alltid något.

3 responses to “Och höger äggstock har semester

  1. Verkar lovande, trots att bara halva kroppen är med på noterna.

    • Jo. Hela är dubbelt så mycket som halva och alla ägg är dubbelt så bra som hälften av äggen. Kan man konstatera. Men hälften av äggen är i alla fall bättre än ingenting…

  2. Pingback: Rapport från äggplocket | Ebbas potatisar

Kommentera

