Ruvardag 9. Tystnaden.

Min kropp har börjat bete sig ultrasupernormalt. Brösten har slutat värka. Jag har fått för mig att magen putar mindre. Livmodern och äggstockarna väsnas inte så mycket längre. Allt är bara jättevanligt. Jag vill inte att allt ska vara jättevanligt. Det ska ju vara jättesuperovanligt. Jag vill ha minst ett hjärta till som slår i min kropp, en liten jättefin småpotatis (eller två) som växer i livmodern på ett sätt som är superovanligt för mig, eftersom det bara hänt i sisådär två dagar förut. Då kan ju inte allting vara precis som vanligt.

Jag beklagade mig för mamma. Hon sa bara att man inte kan känna graviditeter så tidigt ändå. Hon är ju onekligen mer expert än jag. Min man föreslog att min modlöshet beror på att jag har sovit dåligt. I nattens mörka timmar, när man snurrar varv på varv i sängen, för trött för att gå upp och för vaken för att sova, då blir det mesta bistert.
Inte tappa modet nu, Ebba. It ain’t over ‘til the red lady sings.

Bra saker idag:

  • Det har regnat. Jag gillar sommarregn.
  • Jag har umgåtts med människor jag tycker mycket om.
  • Ingenting har oroat eller stressat mig. Ingenting. Det är lätt att vara ruvarlugn när livet är bra.
4 responses to “Ruvardag 9. Tystnaden.

  1. Jag fick mensvärk precis som vanligt med magont och humör därefter. Inte en spänning i bröstet så långt bhn kunde nå… Tystnad kan betyda det du befarar, men det behöver inte betyda något alls.

    Jag fortsätter hoppas med dig!!

    • Tack! Jag hoppas också. Och som den rationella varelse jag gärna vill vara, hoppas jag ju också att magkänslan ska vara fel på ren princip. Bara för att jag ska kunna säga pilutta dig till den mer irrationella delen av mig… haha.

  2. Håller med om att tystnad inte behöver betyda något.
    Hopp i hjärtat önskar jag dig!
    Och såklart liv i luck… eh, magen. ❤

Kommentera

