Ruvardag 12. Dagen före tjuvtestdagen.

Jag bestämde ju att imorgon, onsdag (eller egentligen idag, onsdag, det är ju efter midnatt igen. Jag bloggar ofta precis efter midnatt har jag märkt) är min inofficiella tjuvtestardag. Högst vetenskapligt räknade jag ut att äggplocket skulle ha motsvarat ägglossningen i en normal cykel. I och med att jag oftast har 14 dagar mellan ägglossning och mens, i den mån jag har kunnat mäta det alls, är alltså min verkliga beräknade icke-mensdag imorgon, 14 dagar efter äggplocket. Inte på fredag, när läkaren sa åt mig att testa. Men jag tror att kliniken drar till med lite extratid för att det ska bli ett tydligt plus eller minus. Och inte ett sådant där halvplus som jag fick vid förra frysåterföringen. Rent empiriskt är det också så att vid förra IVF-cykelns färskåterföring började jag blöda exakt 14 dygn efter äggplocket. Det var obehagligt att bli överraskad på det sättet. Så imorgon bitti ska jag kissa på en sticka och sedan hålla min man hårt i handen medan vi väntar på resultatet.

Magkänslan säger minus.

Förnuftet säger att jag faktiskt inte vet. Men att det är ungefär 35% sannolikhet för plus. Nästan dubbelt så sannolikt med minus, alltså. Statistiken är på magkänslans sida, kan man säga. Inte bra.

Förnuftet och magkänslan vill naturligtvis båda ha ett plus. Förnuftet också lite för att kunna skratta åt magkänslan som är larvig. Men bara lite.

Om det blir minus imorgon blir det ett nytt test varannan dag tills det blir ett plus. Eller blod.

Om det blir ett plus imorgon blir det ett till test på officiella testdagen fredag.

Två test är inköpta.

Älska embryona så länge det finns en chans att de är kvar. Snart vet jag.

3 responses to “Ruvardag 12. Dagen före tjuvtestdagen.

  1. Åh kära Ebba som jag hoppas på och ber om ett plus åt er.

  2. Jag hoppas och hoppas och hoppas och kniper tummar!!!

  3. Jag håller tummarna allt jag orkar!
    Kram

Kommentera

