Ordning och reda

Då var medicineringen i full gång igen. Frysförsök är ofantligt mycket skonsammare än en full IVF-cykel, men rätt mycket piller blir det. 1 tablett östradiol tre gånger om dagen. 3 tabletter progesteron två gånger om dagen. Och så lite folsyra på det.

Östradioltabletterna ska tas oralt, progesteronet vaginalt. Inte blanda ihop. Det blev lite knepigt i morse när jag var yrvaken och skulle administrera hela kalaset… Kroppstemperaturen hade dessutom hoppat upp en halv grad. Först blev jag förvirrad för ägglossning ska jag ju inte ha, men sedan förstod jag att det var progesterondosen från igår som hade börjat verka. Allt väl, med andra ord.

I övrigt är allt lugnt. Jag hoppas att embryona har det bra och växer till sig i en petriskål på kliniken. Måtte minst ett vara friskt och fint på måndag!

4 responses to “Ordning och reda

  1. Åh så spännande!
    Varma tankar till er och lilla kvartetten.

  2. Hoppas och tror på era embryon imorgon!

Kommentera

