Nä, det var väl inget då. Testdag.

Blodprovet lämnades i morse.  Vår klinik är så effektiva så att de skickar provet till labbet samma förmiddag och får resultatet efter lunch.  Och det var jättenegativt.  Så var det sagt.

Ombra mai fù

di vegetabile,

cara ed amabile,

soave più.

Aldrig har det funnits någon skugga

av en växt

mer kär och älskvärd,

eller vänlig.

På vårt program står långa skogspromenader och mysiga hemmakvällar.  Vi kanske inte kommer vara så aktiva här på ett tag, fast Ebba säger att hon har inlägg som hon vill skriva klart så det gör hon nog också när hon vill och orkar.  Inget datum satt för nytt IVF och så vill vi nog ha det de närmaste månaderna också.

24 responses to “Nä, det var väl inget då. Testdag.

  1. Så trist! : (

    • Jo. Det var väl sammanfattningen…

      • Ge inte upp! Jag kände som du under ruvningen och är så tacksam över att du skrev om det. Jag kände mig så konstig och ensam men kände igen mig i dina texter. Tack för att du delar med dig. Det är viktigt att inte gömma undan detta.

        Vi testade inatt och det var positivt. Glada och förvånade är vi nu. Kram

      • Grattis till plusset!
        Glad att mitt elände åtminstone kommer till någon nytta.
        Tanken på tjugo nya sprutor i magen för min del är ganska avlägsen just nu.

  2. Massa styrkekramar! ❤ /N

  3. Usch o fy, finns såklart inga tröstande ord att komma med. Ta hand om er!

  4. Jag är SÅ ledsen. Ord är överflödiga.

  5. Låter klokt. Ta hand om varandra!

  6. ”Jag kan inte dela din sorg; den är odelbar, hel.
    Jag är den skonade delen av dig.
    Jag vill bara säga att vi är här.
    Vi omger dig.”
    Bodil Malmsten

    Kram!

  7. Åh nej va tråkigt Ebbas man och Ebba 😦 Lider med er! Jag tycker att ni gör klokt i den ivf-fria tiden nu. Ta hand om varandra och skäm bort er mer än ni brukar. Tänker på er, och hoppas att det lyckas nästa gång!

    Och Ebba, tack för din kommentar 🙂

  8. Nej, nej, nej! Så hemskt ledsen för er skull!

  9. Jag är så oändligt ledsen för er skull. Önskar er lugn och ro, och att ni får tillbaka hoppet längre fram.

  10. Så ledsen för ert minus. Många fula ord passerar mina tankar över att det inte gick vägen denna gång.

Kommentera

