I väntan på nästa blödning

Minus igår. (Var det bara igår? Jag har ju hunnit tänka tusen tankar sedan dess). Nu återstår bara väntan på blodet. Det borde komma snart, för jag har ju naturligtvis slutat ta medicinerna. Progesteronet kan ibland användas för att fördröja mensen. Nu när jag har slutat ta det, borde blödningen komma igång.

Mediciner för frysförsök efter IVF2. Folsyra, östradiol och progesteron.

Mediciner för frysförsök efter IVF2. Folsyra, östradiol och progesteron.

Idag fick jag för mig att städa balkongen, såhär innan höstfrosten kommer. Men den idén föll på att det var så jobbigt att få på mig kläderna, att ingen energi fanns kvar när jag väl hade kunnat gå ut.

Inte på topp idag. Vi får sätta ambitionsnivån lågt, helt enkelt.

3 responses to “I väntan på nästa blödning

  1. Glöm inte bort att andas och ta hand om varandra! Du är en av de första bloggarna jag läser på morgonen. Du (ni) har en fantastisk förmåga att uttrycka er i skrift. Tänker på er och hoppas energin snart kommer tillbaka. (Även om man ibland måste sjunka ända ner för att ta sig upp igen)

    • Tack, vad glad jag blir över att du gillar bloggen! Sådant beröm värmer gott när minusvindarna blåser snålt…
      Vi försöker ta hand om varandra nu. Kramas mycket. Äter kladdkaka. Gör inte så många knop.

  2. Pingback: Progesteronprovning | Ebbas potatisar

Kommentera

