Trippel-aj. Och geniet Liv Strömquist

Idag är sjätte sprutdagen och det innebär första orgalutransprutan. Inte min favorit. Den svider alltid någon timme efter injektionen. Idag tog dessutom första pennan Gonal-f slut så jag fick göra två Gonal-f-injektioner (allt i gamla pennan och resten av dagsdosen från nya) OCH en orgalutraninjektion.

Nu är jag trippelsparkad i magen.

Imorgon är det ultraljud. Hoppas det växer bra för jag är redan trött på det här.

I väntan på mitt nya aktiva sprutfria liv läser jag Liv Strömquists nya seriealbum ”Kunskapens frukt”. Veckans lästips! Så ofantligt lärorik, rolig och oroande. Den handlar om ”det kvinnliga könsorganet”. Vulvor. Snippor. Klitoris faktiska storlek. Spoilervarning: Betydligt större än de flesta visste. Det handlar en del om mens också. Läs! Skratta! Förfäras. Gör revolution! (Om du inte sticker sprutor i magen alltså, för då räcker det att ligga på soffan och äta praliner för att vara ultrabäst. En sak i taget).

8 responses to “Trippel-aj. Och geniet Liv Strömquist

  1. Har du sett teatern som baserad på hennes serier? Annars kolla in här: https://m.youtube.com/watch?v=39cuJrwOK5I

    Jag sitter i publiken, Guess who, he he 😄 närrå, jag syns knappt!

  2. Håller tummarna inför ultraljudet!!!

  3. Kul, jag råkade faktiskt beställa den igår! Boken, alltså.

  4. Aaaaj för orgalutran! Mitt enda tips är att spruta in det lååååångsamt. Tio-tolv andetag minst.

    Lycka till på VULet!!
    Kram

    • Jag tycker inte att själva injektionen är så plågsam. Däremot får jag en brännande smärta runt injektionsstället som sitter i någon timme. Så jag vill mest trycka in det raskt innan brännan sätter igång. Det är inte outhärdligt, bara jobbigt.

Kommentera

