Tjuvtestdagen

Så jag testade imorse. Det blev minus.

Och i eftermiddags var det små blodrester på Lutinusapplikatorn.

Bara minus hade kunnat betyda att jag testat för tidigt. Men minus och blod. Nä, det ser inte bra ut.

Det var ingen sandtigerhaj i livmodern, verkar det som, bara vanlig sketen förmensvärk. Minus igen, efter femte embryoåterföringen. Sextio sprutor i magen, tre äggplock, fem återföringar. Missväxt i potatislandet. Och den larviga magkänslan som hade rätt igen.

Det krävs ett stort mirakel för att reda upp det här nu. Ett riktigt stort mirakel. Jag tycker att jag borde få ett mirakel nu. Jag har jobbat rätt mycket för att sätta ett fint embryo i livmodern. Det behöver bara fästa. Seså. FIXA!

24 responses to “Tjuvtestdagen

  1. Nejjjj 😢😢nej….😔😔😔

  2. Så tråkigt att läsa…. Börjat följa din blogg, tack för att du delar med dig. Hög igenkänningsfaktor på nästan allt…. Styrkekram till dig

  3. Fy så ledsamt att läsa! 😦 Skickar styrkekramar och vill bara säga att, ge inte upp! Gör så många försök ni bara orkar, för när det känns som mest tungt och omöjligt kan ett mirakel ske! Vet inte om du läser min blogg men i höstas satsade vi på en 8:e återföring, trots att det kändes helt opeppat och nästintill idiotiskt, och det lilla embryot tog sig och ligger nu och sprattlar i magen. Jag hade så gott som helt gett upp hoppet efter att inte ha blivit gravid på 7 återföringar men vi hade några embryon kvar i frysen som vi valde att testa ”bara för att” liksom, kändes som vi ville använda upp dom innan vi tog beslut om att sluta helt… Har ni testat att återföra blastocyster? Har du testat sk. ”rispning” av livmoderslemhinnan ett tag före återföring? Kan varmt rekommendera det annars. Vet ju inte om det var det som avgjorde denna gång men det är enda gången jag testat det innan återföring. Kram!

    • Vi ska ta ett ordentligt snack med läkarna när officiella testdagen har varit. Det är fortfarande inte helt osannolikt att misslyckas så här många gånger på ren otur, men statistiken blir tydligare och tydligare.
      Blastocyst blev det förra FET (minus). Rispning har jag inte gjort, vi får se om det skulle kunna vara lämpligt för mig.
      Grattis till graviditeten!

  4. Nä, fan vad tråkigt!! Jävla skit. Usch, stor kram till dig.

  5. Stor kram till er!

    Jag är mitt uppe i allt själv. På riktigt fattar jag inte hur man orkar. Eller är det det man inte gör?

    • Man orkar. För alternativet är värre. Jag tänker att en dag är det här också över, med eller utan barn. Men det här (hopp och förtvivlan, äggplock och ruvning och blod) kommer inte att vara för evigt. En dag kommer jag att ha barn, eller acceptera sorgen och gå vidare med allt som faktiskt är bra i mitt liv. Det är så jag orkar.
      Lycka till med din behandling!

  6. Vad tråkigt att höra! Dock väldigt poSitivt med så många i frysen. Jag har fått minus på två färska återföringar men blivit gravid 2 gånger med frysta blastocyster. Första slutade tyvärr med mf men nu är jag i v13 med andra. Är helt säker på att ni kommer lyckas med ngt av de fina frysta 😊

    • Grattis till v13!
      Enda gången jag har kanske varit gravid var med frysta embryon. Jag brukar bli helt hormonknarkad av Gonal-sprutorna. Fem fryschanser kanske räcker för ett fint plus.

  7. Fan också! Stor kram!

  8. Fanoxå 😔 Kramar i massor

  9. Vad tråkigt! Magkänslan har ju oftast rätt…. Även om en barnmorska skulle säga: ”Ta ändå ett test på testdagen, det är vanligt att det blöder litegrann!” Jag ska sätta in mitt 6:e embryo i nästa vecka.. om allt går som det ska. Men det vet man ju inte. Mycket som kan få fel. Att ägglossningen kommer försent (så att det hinner bli långfredag och helg) och att den lilla blastocyten dör när de tinar upp den… Men det jag vill säga är att jag känner att en 6:e insättning är ändå inte så farligt många insättningar. Nej, man ska inte ge upp!! Kramar till dig!

    • Lycka till med insättningen!
      Jag ska testa på testdagen, men den är ju nästan en vecka efter testdagen jag hade fått i Tyskland. Stiger hCG så mycket långsammare i Sverige? (ironi)
      Jag testade i torsdags med. Fortfarande minus. Blähä med allt.

  10. Åh, va tråkigt att läsa. ❤ Kram

Kommentera

