FET 3 kanske?

Det blev visst sommar. Någonstans förstod jag att om det ska hinna bli något med de frysta embryona innan höststressen drar igång så kan det nog vara dags nu. Eftersom jag själv är för apatiskt inför hela grejen (och har lite för mycket att göra på jobbet) fick min man kontakta sjukhuset och göra upp planer. Han är bra min man.

Sjukhuset sa embryoåterföring i naturlig cykel, köp ägglossningstest och testa hemma, ring oss när det blir glad gubbe. De har semesterstängt i juli, så om min kropp inte samarbetar blir det hursomhelst inget före hösten. Men det är okej, jag orkar liksom inte bry mig så mycket. Dessutom är embryon i flytande kväve embryon som inte dör i mig. Så länge de inte är tinade finns hoppet kvar.

Hursomhelst.
Eftersom jag har lite för mycket att göra på jobbet och dessutom skulle jobba sent, bad jag min man att köpa ägglossningstest idag. Det blir ju midsommarhelg snart och då går det inte att få något gjort i Sverige. Fast han glömde. Så jag fick slänga mig på cykeln efter jobbet och fara som ett jehu genom stan till apoteket med längre öppettider. Dit kom jag fem minuter före stängningsdags, slängde mig in med vild blick och håret på ända, utropande ”jag behöver ägglossningstest – fort!”. En gång ska man göra det med.

Men nu har jag mitt paket äl-test. Glad midsommar på er!

4 responses to “FET 3 kanske?

  1. Hihi, den synen måste varit oslagbar! Hoppas på en glad gubbe så ni slipper vänta till hösten. Kram

  2. Håller tummarna för glad gubbe snart 😊

  3. Åh, vilken syn, så skönt du hann.

    Jag håller alla tummar jag kan för er.

Kommentera

