Meck meck och glad gubbe

Jag kom med ens ihåg varför jag avskyr ägglossningstest. De är så meckiga. Man måste doppa dem betydligt längre än graviditetstest, och minst en sticka per förpackning funkar inte, så då får man göra om. Dessutom kollade jag med cykellängden förra månaden och då hade jag ägglossning på dag 27 ungefär. Jag började testa på dag 12 i den här cykeln. 15 dagar av meck alltså.

Trodde jag. Men i torsdags blev det en glad gubbe, på dag 16, som om jag hade en helt normal menscykel. Så jag ringde sjukhuset på momangen och barnmorskan sa att våra frysta embryon var tre respektive sex dagar gamla (tre av förstnämnda sorten, två av den andra). Återföring av ett sexdagars var möjligt med tanke på helg och allt. Jag fick en tid. Imorgon blir det återföring.

Så var det med det. Inga mediciner eller något. Bara ett alldeles vanligt mirakelembryo som ska överleva upptiningen imorgon.

16 responses to “Meck meck och glad gubbe

  1. Håller tummarna för att detta är Embryot med stort E! Lycka till!

  2. Stort lycka till! Hoppas det här embryot är the one 🙂

  3. Strålande, skönt att någonting kan få va smidigt nån gång! Heja heja!

    • Ja, det har gått väldigt smidigt den här gången. Hoppas att det leder till en smidig graviditet, en smidig förlossning och ett smidigt friskt litet barn som sover om nätterna 🙂

  4. Jag hoppas verkligen att detta går vägen!

  5. Håller tummarna stenhårt att det är ett mirakelembryo som fastnar 😊 Lycka till!!

    • Ser bra ut så här långt. Men jag är superbra på att producera fina embryon, det är bara inget som har velat stanna hittills…

  6. Lycka till!!!

  7. Hejahejaheja mirakeltussen ❤

Kommentera

