Nä nu blev det spännande (ruvardag 7, tjuvtestdagen)

Det svagaste tänkbara plus-streck fanns på testet.

Men två streck är mer än ett streck.

Två streck betyder hCG. Gravidhormon. 
Vad jag inte vet nu är om det kommer att öka eller minska i styrka. Laddar kroppen upp, eller rensar den ut? Tillhör jag de 30 procenten, eller de 70 procenten?

Den som lever får se. Imorgon borde vi veta.

Livet i limbo fortsätter, med en viss udd.

38 responses to “Nä nu blev det spännande (ruvardag 7, tjuvtestdagen)

  1. Konstigt det där att man kan känna så mycket sympati för någon man aldrig ens träffat. Det här är den enda IVF-bloggen jag fortsatt att följa sedan vi efter nästan sex års längtan och kämpande äntligen fick vår älskade lille kille. En genomklok och väldigt mänsklig blogg. Med det sagt så ska ni veta att jag håller mina tummar hårt för er och hoppas att plusset bara blir starkare för att sedan stanna i nio månader!

  2. Jag håller tummarna. Stenhårt.

  3. Heja heja, håller alla tummar o tår!

  4. Ååååååhhhh! Hurra! Hoppas hoppas att allt går bra hela vägen nu!

  5. Ibland verkar det som att det funkar bara för att man inte bryr sig! Jag tänkt själv att min första insättning skulle bli som en övning men att det skulle bli på riktigt andra gången efter semestern men är nu i v 9. Så trixet kanske är att vara lagom nonchalant…

    • Jag var betydligt mer blasé förra gången. Dessutom är det så svårt att inte tänka på något på kommando. Tänk inte på en rosa elefant…

  6. Wiiiii! Ett svagt streck är ändå ett streck, imorgon kommer det vars ett starkare streck, håller tummarna för det och vågar mig på ett grattis!!!
    Jag testade svagt från RD 5 och en vecka framåt, höll på att bli knäpp för att jag aldrig såg den förväntade stegringen av ett allt starkare streck. Jag förväntade mig att det skulle bli ett missfall i och med detta. Dagen innan TD så slog det om och blev megastarkt streck och allt gick bra i slutändan. Så oroa dig inte om HCG är lite trögt i början. Kram!

    • Vad hade du för testdag? Jag ska testa på söndag nästa vecka tycker sjukhuset. ..

      • FET 29/11 med 5-6 dagars blasto och TD 12/12. Plussade 4/12 och testade varje dag för att se stegring, men fick inte omslag starkare än kontrollstrecket förrän 10/12. Hade äL söndag och FET på fredag, så TD=Bim +4-5

  7. Alltså strecket blev starkare rd 6, men aldrig starkare än kontrollstrecket förrän dagen innan TD.

  8. Wohoo tjuvgrattis!!! Hoppas hoppas!

  9. Måste skriva som ovan, tjuvgrattis!!!!!!

  10. Jiiiippi!!! Sådan jäkla stor skillnad på ett och två streck. Typ hela världen finns i det där lilla nedrans strecket. Det mest välkomna av alla streck. Tjocka nu på dig lilla strecket!!

    Kram och grattis!

  11. Vad underbart, härligt att läsa! Grattis!!!! 😄

  12. Underbart! Grattis till 2 streck 🙂 det är ju såååå mycket bättre än ett 😉 Håller tummarna att det blir starkare och starkare..

  13. Åh så kul! Hoppas det bara blir starkare och starkare :). Satsar på 70 procent och att det är er tur nu!

  14. Men gudars vad spännande! Jag håller tummarna för fortsatta streck! Kramar

  15. Håller tummarna stenhårt , och ska tänka på dig innan jag somnar ❤

  16. Håller allt jag har och tänker på er!

  17. Åh vad jag hoppas för er!!

  18. Ååååååhhh vad roligt, och spännande! Jag tror och hoppas på de 30% av lycka 🙂

  19. Pingback: Gravid, vecka 5 (4+6) | Ebbas potatisar

Kommentera

