Testdagen (gravid v 6, 5+4)

Sjukhuset tyckte att jag skulle testa först idag. Lite fånigt eftersom jag haft ett första samtal med barnmorska redan. Men jag testade och det blev jättesuperstarkt.

Jag är gravid, enligt sjukhuset med.
Kanske kan det börja kännas på riktigt nu.

I fredags träffade jag en barnmorska som sagt. Hon var ganska ung, mycket lugn och helt fantastisk. Jag berättade om min blödning. Hon blinkade inte ens. Det är jättevanligt och mina små bruna droppar var ingen fara alls. Om det blir som en kraftig mens kan jag börja oroa mig, annars är det bara att leva och ta hand om mig som en alldeles vanlig gravid kvinna.

Gravid. Jag. I vecka 6.

Symptom: Fortfarande väldigt vaga. Viss ömhet i brösten. Kvällströtthet. Svagt illamående,  speciellt om jag är hungrig. Mjölkchoklad är inte lika gott som tidigare (?!)

Tack för allt pepp och alla solskenshistorier. Det kan faktiskt gå bra det här.

25 responses to “Testdagen (gravid v 6, 5+4)

  1. Åh, vad skönt!! Ja, tänk på att du faktiskt är gravid här och nu!! Fantastiskt!! Kramar 💗

  2. Klart det kan gå bra! Brunt är gammalt blod, livmodertappen är extra känslig i början och tarmarna likaså.. Tarmarna seghet kan trigga den känsliga [för vissa] livmodertappen och vips så får du både brunt och lite blod i trosan..
    Även mensblödning kan fortfarande vara ok och måste inte innebära katastrof [även fast såklart Allt gör en nojig.. Allt från flytningar till inga symptom till huvudvärk till mensvärk och gaah.. Allt.]
    Mvh/ blödaren

    PS, så himla mycket grattis igen! Försök njut så mycket du kan och tillåt dig själv att tänka bra tankar! DS.

  3. Wow! Fantastiskt!

  4. Jag började må illa i vecka 7 i båda mina graviditeter. Men jag håller tummarna för att du slipper, alla mår ju inte dåligt!

  5. Klart det ska gå bra!så himla härligt,super pepp!
    Jag hade inga särskilda symtom,enbart som om jag skulle fått mens..det Var först efter min testdag som jag insåg att vårt vatten gett mig en konstig metallsmak och det brukar det verkligen inte göra annars…
    Stort lycka till nu med fortsättningen!💖

  6. Lycka 💚 Jag började må illa 4+6 tror jag – så även utan test hade jag vetat med besked 😝

    • Stackare, ja du verkade ha en jobbig graviditet. Men så blev det en fin sambagroda också! Jag har klarat mig rätt lindrigt undan hittills, förutom en bisarr trötthet. Jag tycker jag förtjänar en normal och komplikationsfri graviditet nu, men rättvisa har ju ingenting med saken att göra, som vi alla vet…

      • Den där akuta jättetröttheten är nog värst i början 🙂

        Jo min graviditet var rätt hemsk, men han är värd det.

        Och jag önskar dig verkligen en lugn graviditet, allt blir så mycket lättare då!

  7. När ska du görs Vul? Rekommenderar dig görs det om du har haft blödning. Men Vul görs först vecka 8

  8. Woho, så himla underbart, stort grattis!

  9. Heja heja! Stort grattis och lycka till!

  10. Heja lilla embryo! Är det dags för tidigt ul om ett par veckor?
    Många brukar få illamående runt v 7 men alla blir ju inte dåliga. Själv får jag 4 mån kräksjuka i början varje gång… Mindre kul men förstås såååå värt det ändå 🙂

    • Usch vad jobbigt att kräkas så länge. Jag har klarat mig utan uppkastningar hittills, är mest lite lätt illamående och klarar inte av viss mat. Men det är ju småpotatis i jämförelse med vad många går igenom.
      UL har gjorts, fullständig rapport kommer.

  11. Grattis!Så mycket!Jag kom hit efter en lång paus,bara för att kolla hur det har gått för er…underbart!

  12. Pingback: Potatisgrodden har ett hjärta! (vecka 8, 7+?) | Ebbas potatisar

Kommentera

