Sötchock

Ebba är iväg på annan ort och jobbar. Allt väl med henne just nu vad det verkar, förutom lite extra trötthet. Jag är kvar och råkade hamna på en babybutik idag när det skulle införskaffas lite prylar till ett syskonbarn.

Vi är inte riktigt beredda att köpa några babysaker än tror jag. IVF:are vet att inget är helt givet på detta område, någonsin. Men alltså. Små små sparkdräkter och mössor överallt. Sötchocken. Klev ut i solskenet lätt tårögd och överväldigad.

Mamma (blivande farmor alltså) plockade fram en pytteliten stickad tröja med mitt namn på igår, som hon sa att hon lagt undan och inte velat ge bort till någon annan liten släkting. Tja, det är ju praktiskt om folk ser vem barnet tillhör sen.

12 responses to “Sötchock

  1. Så var det för oss också. Köpte ett par pytteplagg var och en alldeles för stor mössa… Skötbordet skruvade vi upp när vi kommit hem från BB. Såklart var det inte bara oro men ‘en dag i taget’ liksom. Det dröjer innan man fattar att det är sant också 🙂 🙂

  2. Det första jag köpte varven liten skallra,en filtis och ett par tofflor.Tittade på pyttekläderna men det tog mig långtid innan jag köpte nåt.så mycket kan hända under resans gång och dessutom var det mysigt att liksom göra lite i taget och riktigt njuta av varje dag,varje stund..<3

  3. Älskar att kolla på de där söta minikläderna, börjar alltid nästan gråta när jag ser små bebisstrumpor.. Gulligheten är övermäktig! Hejar så på er och den lilla i magen!

  4. ❤️❤️❤️

  5. Åh vad jag tänker på er. Och undrar hur det går.
    Ni finns i mina böner. ❤️

  6. Det var länge sen ni skrev något. Hoppas ni är upptagna av graviditeten och att allt är bra!

Kommentera

